Ważne! Rodzicu!

Aby Twoje dziecko mogło uczestniczyć w warsztatach "ZdrovveLove" musi przynieść do szkoły podpisaną przez Ciebie zgodę. Pamiętaj, abyś wypełnił wszystkie pola w tabelce z zaproponowanymi tematami. Cały cykl składa się z 8 tematów - Ty wspólnie z dzieckiem możecie wybrać dowolną ilość - 1, 2, ... lub wszystkie.

Rozwinięcie tematów oraz zgodę dla dziecka znajdziesz tutaj .

Jeżeli się wahasz - zapraszamy do kontaktu! Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości, odpowiadając na Twoje pytania.

Jeżeli uznasz, że warsztaty "ZdrovveLove" nie są odpowiednie dla Twojego dziecka, uszanujemy Twoją decyzję. Prosimy również, abyś uszanował innych rodziców, którzy mają inne zdanie.

Spotkanie dla Rodziców oparte jest o następującą prezentację:

Rodzice na spotkaniu otrzymają zgody                     oraz ulotki:

Materiały "ZdrovveLove"

  1. Zapoznanie się osoby prowadzącej warsztaty z młodzieżą
  2. Przedstawienie całości warsztatów
  3. Przedstawienie celu obecnych zajęć
  4. Spisanie zasad obowiązujących na warsztatach
  5. Przybliżenie młodzieży wiedzy na temat praw seksualnych

Cel modułu 1  - Wstęp do seksualności

  • prezentacja używana podczas modułu 1

 

  • materiały dla prowadzących

Materiały używane podczas realizacji modułu 1

Moduł 1. Wstęp do seksualności

Warsztaty "ZdrovveLove" to 8 modułów / tematów realizowanych w ramach 8 godzin dydaktycznych (8 x 45 minut).

Cykl warsztatów skierowany jest do uczniów i uczennic gdańskich w klasach I, gdańskich szkół ponadpodstawowych.

Cykl warsztatów prowadzonych jest przez jedną, tą samą osobę, aby utrzymać wypracowany poziom bezpieczeństwa i zaufania. W sytuacjach zdrowotnych (choroba edukatora) są dwie możliwości - przełożenie warsztatów lub zastąpienie osoby innym edukatorem. Decyzja podejmowana jest w zgodzie ze szkołą.

Warsztaty odbywają się w godzinach ustalonych przez szkołę, w szkole Waszego dziecka.

Poniżej przedstawiamy wszystkie 8 modułów z wyszczególnieniem celów każdego z nich oraz dołączeniem materiałów używanych podczas zajęć.

  1. Przypomnienie najważniejszych zmian w ciele i psychice zachodzących podczas dojrzewania
  2. Wprowadzenie pojęć: płeć, cechy płciowe, transseksualność i interpłciowość.
  3. Wprowadzenie pojęć - stereotyp i uprzedzenie
  4. Dyskusja na temat heteronormatywności, tożsamości płciowej oraz orientacji seksualnej
  5. Stanowisko Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego.

Cel modułu 2  - Dojrzewanie i rozwój psychoseksualny

  • prezentacja używana podczas modułu 2

 

  • materiały dla prowadzących

Materiały używane podczas realizacji modułu 2

Moduł 2. Dojrzewanie i rozwój psychoseksualny

  1. Przypomnienie budowy i funkcji narządów płciowych
  2. Cykl menstruacyjny, proces zapłodnienia i ciąży - dyskusja
  3. Higiena narządów płciowych
  4. Zdrowie narządów płciowych
  5. Badania profilaktyczne - fantomy piersi i jąder - nauka samobadania

Cel modułu 3  - Anatomia - zdrowie i higiena

  • prezentacja używana podczas modułu 3

 

  • materiały dla prowadzących

Materiały używane podczas realizacji modułu 3

Moduł 3. Anatomia - zdrowie i higiena

  1. Zapoznanie młodzieży z pojęciem antykoncepcji oraz metod planowania rodziny
  2. Przedstawienie środków antykoncepcyjnych - wady, zalety oraz zasady stosowania
  3. Infekcje przenoszone drogą płciową a antykoncepcja
  4. Bezpłodność i niepłodność - wprowadzenie pojęć oraz rozmowa o przyczynach
  5. Dyskusja na temat odpowiedzialnego rodzicielstwa

Cel modułu 4  - Antykoncepcja i metody planowania rodziny

  • prezentacja używana podczas modułu 4

 

  • materiały dla prowadzących

Materiały używane podczas realizacji modułu 4

Moduł 4. Antykoncepcja i metody planowania rodziny

  1. Wprowadzenie pojęcie ryzykowne zachowania seksualne
  2. Bezpieczniejsze zachowania seksualne - co ma na nie wpływ
  3. Nauka prawidłowego korzystania z prezerwatywy - fantomy prącia i pochwy
  4. Infekcje przenoszone drogą płciową - jak się można nimi zakazić?
  5. Wirus HIV i choroba AIDS

Cel modułu 5  - Ryzykowne zachowania seksualne i STI

  • prezentacja używana podczas modułu 5

 

  • materiały dla prowadzących

Materiały używane podczas realizacji modułu 5

Moduł 5. Ryzykowne zachowania seksualne i STI (infekcje przenoszone drogą płciową)

  1. Wprowadzenie pojęć: rola płciowa i płeć społeczno - kulturowa
  2. Rozmowa na temat stereotypów związanych z płcią
  3. Płeć biologiczna
  4. Tożsamość płciowa
  5. Transseksualność / transpłciowość a tożsamość seksualna
  1. Rozmowa z młodzieżą na temat miłości - jej komponentów i rodzajów
  2. Wprowadzenie pojęć zainteresowanie i pożądanie
  3. Dyskusja na temat różnic pomiędzy flirtem a molestowaniem
  4. Zgoda w relacjach - czym jest i jak ją wyrażać?
  5. Asertywność w relacjach interpersonalnych

Cel modułu 7 i 8  - Bezpieczne relacje

  • prezentacja używana podczas modułu 7 i 8

 

  • materiały dla prowadzących

Materiały używane podczas realizacji modułu 7 i 8

Moduł 7-8. Bezpieczne relacja część 1 i część 2

Cel modułu 6  - Role płciowe i społeczne

  • prezentacja używana podczas modułu 6

 

  • materiały dla prowadzących

Materiały używane podczas realizacji modułu 6

Moduł 6. Role płciowe i społeczne

Po zakończonych warsztatach uczniowie i uczennice, którzy brali w nich udział otrzymują broszurę podsumowującą treści poruszane na zajęciach. Oto treść broszur:

 

 

 

Zawartość treści w broszurach jest identyczna, różnią się one jedynie zdjęciem na pierwszej stronie.

Materiały "ZdrovveLove" - dla uczniów i uczennic

Media Społecznościowe

Strona zrobiona w kreatorze stron internetowych WebWave

ZdrovveLove, to:

Warsztaty z zakresu edukacji psychoseksualnej skierowanej do uczniów i uczennic gdańskich szkół ponadpodstawowych (I klasy).

Warsztaty dla gdańskich szkół ponadpodstawowych są bezpłatne.

Zapraszam szkoły do kontaktu.

Przydatne informacje